Ako ovládnuť a premôcť hlad

Ako ovládnuť a premôcť hlad

Pohľad na to, ako zastaviť a premôcť hlad z mentálneho uhla:

Najprv si prečítajte, ktorý krok je potrebné urobiť ako úplne PRVÝ! A až potom si nižšie pozrite aj praktické rady o stravovacích návykoch.

Je jednoduchšie urobiť niekoľko krokov do chladničky, ako ten jeden rozhodujúci vo svojom živote. V dnešnej dobe už zväčša v chladničkách nehľadáme klobásy, koláče, či niečo fajné. Ale práve to nepríjemné ako bývalého partnera, zlý pocit zo seba, svoje chyby, či slová ktoré sa nás dotkli. Chladnička nás doma celý čas magicky priťahuje. Ponúka nám niekoľkosekundový útek od niekoľkoročných problémov. Nie je v nej zrkadlo, ale zakaždým sa v nej vidíme. Neviditeľná ruka nás pohladí po tvári a pomaly vtlačí ihlu do predlaktia, ktorou do nás napumpuje drogu. Vie, že sme závislí. Je dílerom dobrých pocitov. Sadomasochistická domina, ktorej tak radi v slzách ohýbame chrbát. Otvoríme tu Pandorinu skrinku, v prvej poličke rozvod, v druhej nevydarené deti, v tretej pocit menejcennosti. Prípadne v dvierkach poukladané všetky naše nesprávne rozhodnutia. My sa nekŕmime dobrotami a riešeniami, ale ďalšími jedmi a problémami. Akoby sme sa chceli doraziť. Slabí a v tomto živote zúfalo nepoužiteľní prosíme o milosrdnú ranu smrti prebytočným tukom. Posledné čo chceme pocítiť, je diabetický šok a nekontrolovateľný smiech s rozmazanou šľahačkou po ústach. Je nám tak dobre, až sa nám z toho chce plakať.

Každý chce chladničku otvoriť len pre ten najnevyhnutnejší čas. Pretože čím je chladnička otvorená dlhšie, tým väčší je náš problém. A to si nepripustíme. Ale čo ak je riešením práve tú chladničku otvoriť a len sa tak do nej zapozerať. Poprezerať si jej obsah a prísť na to, prečo sme ju vlastne otvorili. Zatvoriť ju a podstúpiť mentálnu odvykačku. Postaviť sa zoči-voči dôvodu, ktorý nás do tej chladničky pred chvíľou poslal. To nie on nám ničí nervy a týra psychiku. To zvládame my sami!

Ako ovládnuť hlad?

Avšak tie ozajstné dobroty sa nachádzajú práve mimo tej chladničky. Nič nechutí tak, ako si vyrozprávať staré rany z duše s predošlým partnerom. Ospravedlniť sa ranenému. Zmieriť sa so svojimi nedostatkami, ktoré nás robia originálom. Svetlo z chladničky by nás malo osvietiť. A jeho jas by nám mal v hlave ukázať ten tmavý kút, do nám je tak nepríjemné sa pozrieť. A ktorý chladnička zakaždým osvetlí tak, ako nočná lampa hodinky na stolíku. Pochutnáme si zrazu na svojich vlastných víťazstvách, trpezlivosti, vytrvalosti. Sami sa pozastavíme nad ich chuťou. Že sa im nevyrovná žiadna dobrota z chladničky. A takto mľaskajúci budeme v hlave dolovať ďalšie výzvy z ktorých sa chceme najesť. O nejaký čas zbadáme, že okrem tela nám zoštíhlela aj duša. Už nie je vianočným stromčekom, na ktorom svietia naše problémy ako Vianočné gule. Je tenkým prútikom. Ohybným a živým. Na dolnom konci pevne zakorenená k našej osobnosti a na druhom vypúšťajúca malé zelené lístočky, chystajúce zarodiť plody. Jedného dňa otvoríme chladničku a zrazu v nej začneme nachádzať šunku, vajíčka, jogurty. Naša skúška správnosti, že sme urobili mnoho dôležitých rozhodnutí.

TIEŽ SI PREČÍTAJ:  Prečo sa neospravedlňovať

Už nebudete cítiť hlad

Nebudeme potrebovať bôčik, aby sme sa dostali do podobného štádia, ako dalajláma po 15 hodinovom meditačnom maratóne. Pretože jedlo je zdrojom energie pre telo a nie pre dušu! A náš pocit mentálneho hladu uspokojí len do najbližšej výčitky, čo bude tak za 5,4,3,2…


Praktické rady k stravovacím návykom

  • Na raňajky jesť prevažne tuky a bielkoviny. Minimum sacharidov. Len tuky Vás zasýtia. Po sacharidoch budete cítiť po hodine znova hlad.
    Vhodné potraviny: ryby, rybie konzervy, vajcia, mäso, salámy, šunky, avokádo, zelenina, slanina, olivy, bryndza.
    Nevhodné potraviny: Ovsenné vločky, ovocie, pečivo, džemy, med.
  • Na obed jesť prevažne bielkoviny a tuky. Znova minimum sacharidov. 150-200 gramov mäsa a hlad “dojesť zeleninou”. Pretože 50-75 gramov mäsa a kopec zemiakov či ryže Vás do večera/večere NEZASÝTIA!
    Vhodné potraviny: Akékoľvek mäso okrem ryby, zelenina, bryndza, niva, slanina, maslo, avokádo. Kto potrebuje prílohu, odporúčam bielkovinové rezance z Kauflandu.
    Nevhodné potraviny: To isté čo na raňajky.
  • Na večeru jesť prevažne sacharidy. Minimum tukov, bielkoviny sú v poriadku. Len sacharidy Vám stihnú vytráviť, kým pôjdete spať. Je to vhodná energia na večer.
    Vhodné potraviny: Cestoviny, ryža, pečivo, zemiaky, zelenina, ovocie, ryby.
    Nevhodné potraviny: To čo na raňajky.
  • HLAVNE ŽIADNE DIÉTY! Diéta je logický nezmysel. Pretože trvá od-do. A čo máme konzumovať pred a po? 🙂 To čím sa znova dostaneme k diéte? Pamätajte: diétami oslabujete organizmus a vytvárate si závažné zdravotné problémy na dôchodok.

Stačí jesť trikrát denne. Jedzte také porcie, aby ste sa zasýtili. Samozrejme nepreháňať. Pocit hladu pred obedom a pred večerou je priam žiadúci. Počas dňa by ste MALI cítiť hlad! Len ten aktivuje všetky zdravé procesy v tele a signalizuje, že je tráviaci systém pripravený. Samozrejme táto téma je nekonečná, preto pokojne píšte svoje otázky do diskusie nižšie 🙂

Ako ovládnuť a premôcť hlad
Ako ovládnuť a premôcť hlad